Marc
Granell
Associació d'Escriptors en Llengua Catalana
  Inici      Pòrtic      Biografia      Premis      Obra      Comentaris d'obra      Antologia      Vincles      Index d'Autors i Autores  
Pòrtic

Marc Granell (València, 1953) és poeta i traductor. Va estudiar Filosofia i Filologia i va participar activament a l’esclat cultural i literari dels anys 70 a València. Amb altres escriptors de la seva generació funda la revista Cairell, que va significar un punt de partença per a les noves veus que sorgien al panorama literari de l'època. Granell no sols escriu i publica poesia durant els anys 70 i 80, també dirigeix col·leccions que serviran per a descobrir nous valors.

Els primers llibres veuen la llum a les darreries dels anys 70, quan guanya el premi Vicent Andrés Estellés amb Llarg camí llarg (1977), o publica Notícia de la tribu (1978), Refugi Absent (1979) i Materials per a una mort meditada (1979), que va merèixer el premi Ausiàs March de Gandia. La seva poesia estarà també present a les antologies de l’època, com ara La nova poesia catalana, de Joaquín Marco i Jaume Pont.

Fira desolada (1991) o Versos per a Anna (1998), son dos dels seus llibres més recents, La seva poesia es va aplegar per primera vegada el 2000 al llibre Poesia reunida. Però també ha dut a terme una intensa tasca per a donar al públic més menut una poesia adient, centrada en l'amistat i altres valors humanístics.

Granell ha dirigit nombroses col·leccions poètiques, com “Gregal Poesia”, que va suposar un gir fonamental per al futur de l'edició d’aquest gènere al País Valencià. Ha estat traduït a diverses llengües i ell mateix ha fet versions d’escriptors europeus.

És soci de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.


PĂ gina elaborada per Xulio Ricardo Trigo per a l'AELC.
Fotografies: ©Prats i Camps (pòrtic), ©Francesc Jarque (biografia) i arxiu personal de l'autor.



--------------------