Autors i Autores

Carles Batlle

Pròlegs i postfacis

  • ARMENGOL, Carles: “D’insatisfaciions i sacrifics: per una dramatúrgia de les emocions”, Sopar d’estiu. 2006.

  • BECERRA DE BECERREÁ, Alfonso: “Del disseny del ritme”, O ritmo na dramaturxia. A Coruña: Biblioteca Arquivo Teatral Francisco Pillado; Universidade da Coruña, 2005.

  • BELBEL, Sergi: “Pròleg” (revisió i actualització), Després de la pluja. Barcelona: Edicions 62, 2001.

  • BENET i JORNET, Josep Maria: “E.R., notes de lectura”, E.R. Barcelona: Edicions 62, 1994,

  • CARRION, Ambrosi: “Pròleg”, La dama de Reus. Barcelona: Institut del Teatre, 1989.

  • CARRION, Ambrosi: “Xantatge, sacrifici, traïció i venjança, el combinat infal·lible de La dama de Reus”. Barcelona: TNC; Proa, 2008.

  • COCA, Jordi: “Les gestes s’esborren sota el sol”, Platja Negra. Barcelona: Proa, 1999. [Traducció castellana a Jordi Coca: Playa Negra. Madrid: ADE, 1999].

  • DÍAZ, Isabel: “Pròleg”, El clan. Barcelona: Institut del Teatre, 2004.

  • D. A.: “Cap a un nou teatre”, Romea, 125 anys. Barcelona: Publicacions del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, 1989.

  • D. A.: “Pròleg”, Vint monòlegs d’autors catalans contemporanis. Editorial AASPC, Col·lecció Teatre-Entreactes, 47, 2003.

  • D. A.: “Estudi introductori” (amb Enric Gallén), Adrià Gual: Teoria escènica. Barcelona: Punctum; Institut del Teatre, 2016, ps.13-52. En línia.

  • D. A.: “Pròleg. Portem centenars, milers d’anys de camí...”, I i II Seminaris de Teatre. El teatre, literatura? L’escriptura teatral durant i després del confinament. Barcelona: Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, 2021.

  • D. A.: “Pròleg”, El debat teatral a Catalunya. Antologia de textos de teoria i crítica dramatúrgiques. Del 1939 al 2020. Barcelona: Institut del Teatre, 2025.

  • GUAL, Adrià: “Edició i estudi introductori”, Nocturno, Silencio. Madrid: ADE, 2001.

  • IBSEN, Henrik: “Casa de nines: les primeres passes del ‘drama modern’”, Casa de nines. Barcelona: Proa; TNC, 2004.

  • IBSEN, Henrik: “Introducció”, Casa de nines. Barcelona: Edicions 62, 2011. En línia.

  • IGLÉSIAS, Ignasi: “Revisar un clàssic”, La barca nova. Barcelona, Proa; TNC, 1999, p. 13-26.

  • KOLTÈS, Bernard-Marie: “Bernard-Marie Koltès: la transparència impossible”, La nit justa abans dels boscos. Barcelona: Institut del Teatre, 1993.

  • MORCILLO, Antonio: “Prólogo”, El tiovivo, El exterminador i La caja negra. Madrid: Junta de Comunidades de Castilla-La Mancha/Asociación de Autores de Teatro, 2000, p. 11-22.

  • MUÑOZ PUJOL, Josep Maria: “Josep Maria Muñoz Pujol: la dramatúrgia del mite”, Seducció/Dificultat del domini de la casa. Barcelona: Institut del Teatre, 1995.

  • NAVARRO, Sílvia: “Si es queden amb el teu cervell han guanyat”, Negatius. Barcelona: Institut del Teatre / Comanegra, 2021.

  • RIERA, Pere: “Lluny de Nuuk: drama contemporani, drama de la foscor”. Tarragona: Arola Editors, 2010 (en premsa).

  • SARRAZAC, Jean Pierre (ed.): “Apunts sobre la pulsió rapsòdica en el drama contemporani”, postfaci a Lèxic del drama modern i contemporani. Barcelona: Institut del Teatre, 2008. En línia.

  • SAUERTEIG, Thomas (ed.): “Per entendre per fi de què parlem (Sobre la teoria teatral contemporània d’ençà del postdramàtic i fins al dia d’avui)”, Nou(s) realisme(s). Textos d’un debat al teatre alemany contemporani. Barcelona: Institut del Teatre; Angle Editorial, 2022.

  • SCHAAFF, Anaïsl: “Pròleg”, Pathétique. Barcelona: Institut del Teatre, 2004.

  • SINISTERRA, José Sanchis: “Pròleg”, El lector por horas. Barcelona: TNC/Proa, 1999.

  • SOLER, Esteve: “Pròleg”, Runes. Barcelona: Institut del Teatre, 2004.

  • TARRÉS, Irene: “La pell del xai, la dent del llop”, Chureca, 2015.

  • YAGO, Joan: “Lluny de la desgràcia, lluny de la felicitat”, Un lloc comú. Alzira: Bromera, 2015.