Tessa Julià Dinarès
Associació d'Escriptors en Llengua Catalana
Pòrtic

Tessa Julià Dinarès (Matadepera, Vallès Occidental, 1952). A partir dels deu anys i fins ara sempre ha residit a Terrassa. Llicenciada en Pedagogia i en Arts dramàtiques a la Universitat de Barcelona, i formada en Arts escrites a l'Aula de Lletres. Catedràtica de Psicopedagogia, en aquests moments, jubilada. Dedica la seva vida laboral al món de la docència en diferents àmbits des de l'escola bressol fins a la universitat. Dedica molt de temps al teatre, on exerceix tant d'actriu com d'ajudant de direcció o de guionista.

Dins el món de la docència ha publicat diversos llibres, entre els quals destaquen Encetar l'escriure (1994), Avaluació a parvulari (1998), Propostes pràctiques per analitzar materials curriculars (1998), i Educación Primaria. Área de Lengua castellana (1999). Ha escrit articles a les revistes Infància, Perspectiva escolar, Guix, Aula i Àmbits de Psicopedagogia, on també format part del consell de redacció. Amb articles com "Llegir i escriure", "L'adaptació de materials curriculars", "Llegir i escriure; ajudar a pensar?", "Adaptación de materiales curriculares para alumnado con necesidades educativas especiales", "L'aixopluc de la Marta Mata" i "El gimnàs de la Victòria", entre altres.

El 2011 surt publicada la seva primera novel·la infantil, Em vaig casar amb els meus pares, i el 2013, la segona, Un secret a les butxaques. L'any següent apareix la seva primera novel·la per a adults, El cosidor d'errades. El 2011 rep un accèssit del Premi Fiter i Rossell de novel·la atorgat pel Govern d'Andorra. El 2016 publica, a l'editorial Animallibres, la novel·la juvenil No sense tu, i a incis de 2017, a l'editorial La Galera, l'àlbum il·lustrat Refugiada, amb il·lustracions d'Anna Gordillo. El 2018 publica la novel·la La pell girada (Editorial Gregal).

És sòcia de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.

Contacte amb l'autora.




Documentació i textos de l'autora.
Fotografia de l'arxiu personal de l'autora.



--------------------