Els escriptors europeus en contra de la guerra i la violència

L'European Writers' Council (EWC) ha fet un comunicat condemnant els crims contra la democràcia i la humanitat de Vladímir Putin. En aquest text, condemnen que l'atac que el govern rus ha iniciat a Ucraïna és una guerra contra la democràcia i els valors de pau, llibertat i drets humans.

L'atac del president rus a Ucraïna és una violació dels drets democràtics fonamentals que es van guanyar en molts països de l'Europa de l'est després de 1989. L'AELC, membre d'EWC, s'ha sumat a la condemna i ha compartit el comunicat, que es pot llegir sencer en anglès en aquest enllaç

European Writers' Council
És la federació d'associacions d'escriptors i traductors literaris d'Europa que aglutina 46 associacions d'un total de 30 països. Representa els interessos dels escriptors europeus, principalment a través de la Comissió Europea, i especialment pel que fa a la defensa i promoció del dret d'autor, tant moral com econòmic. També emet informes tècnics sobre aquest àmbit. L'Associació és membre de l'EWC des de 1989, així com d'altres institucions nacionals, estatals i internacionals que pots consultar aquí