Lliurament del IX Certamen de Poesia Salvador Iborra
Un centenar de persones han assistit al lliurament de la darrera edició del Certamen de Poesia Salvador Iborra, que ha guanyat Clàudia Pijuan Fernández amb el recull de poemes Salabret.
La gala, que s’ha celebrat a la Lleialtat Santsenca de Barcelona, ha consistit en un recital amb els participants i música de Joan Vila. Oye Sherman, escriptora i humorista, ha estat l’encarregada de conduir l’acte.
Els participants d’aquesta edició són Mar Camps Erill, Jaume Cladera, Raquel Díaz Sánchez, Anaïs Faner Anglada, Maria Marín Pellicer, Clàudia Pijuan Fernández, Nil Puiggròs, Edu R. Pineda, Margalida Valls i Joel Vidal Oliveras. Després del recital, Sebastià Portell, president de l’AELC, ha lliurat el reconeixement a l’autora de Salabret. El premi consisteix en la publicació del poemari, que editarà Cap de Brot a principis de l’any 2027 i que formarà part de la col·lecció de poesia del catàleg de l’editorial. Clàudia Pijuan Fernández també rebrà 2.000 euros en concepte de premi.
El jurat del IX Certamen Art Jove de Poesia Salvador Iborra ha estat format per Pere Císcar, Chantal Poch, Joan Tomàs Martínez Grimalt (president de jurat) i Marta Vilardell (amb veu però sense vot), que han destacat l’atreviment, la potencialitat i el treball acurat de la proposta.
Clàudia Pijuan Fernández és filòloga catalana. Crescuda a l’Alt Penedès, ha viscut també a Verona. Treballa al Consorci per la Normalització Lingüística. Ha traduït els poemes de Kevin Power per al número 9 d’Ornitorrinco, revista literària independent, presentat a la Fundación Ramón Menéndez Pidal de Madrid i a la Fundació Joan Brossa de Barcelona.
El premi
Un dels objectius i dels atractius del premi és l’articulació d’un espai de formació que faciliti dinàmiques de coneixement, d’interrelació i de debat entre els participants i dins del món literari. Enguany, la trobada s’ha dut a terme del 2 al 4 d’octubre a Terrassa amb sessions sobre la construcció d’un poemari, música i versos o professionalització. A més a més, els finalistes han tingut accés a un mentoratge individual per treballar aspectes dels seus poemaris amb Maria Sevilla, Gloria Julià, Xavier Mas Craviotto i Aina Torres.
L’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, juntament amb l’Agència Catalana de la Joventut, convoquen anualment el Certamen de Poesia Salvador Iborra, en homenatge al jove poeta valencià assassinat el 2011. El premi vol ser una eina de professionalització, a banda d’esperonar i fomentar la literatura en llengua catalana. El certamen també té el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i de CEDRO.
Fotografia: AELC