Autors i Autores

Marta Mata
1926-2006

Pròlegs

  • BASSA, R.: Les Escoles d'Estiu de Mallorca (1968-1996). Palma: Ferran Sintes, 1997.
  • BENEJAM, P.; FARRÉ, J.: El Penedès i la vinya. Barcelona: Rosa Sensat, 1979.
  • BENEJAM, P.; FARRÉ, J.: Calidad de enseñanza y escuela democrática. Madrid: Popular, 1981.
  • BENEJAM, P.: La formación de maestros: Una propuesta alternativa. Barcelona: Laia, 1986.
  • BLAT, E.: Herminio Almendros, l'inspector que renovà l'educació. Barcelona: Ajuntament / PAM, 2004.
  • BORJA i SOLÉ, M. de: El joc, eina pedagògica a Catalunya. Barcelona: La Llar del Llibre, 1985.
  • CARBONELL i SEBARROJA, J.: L'Escola Normal de la Generalitat (1931-1939). Barcelona: Edicions 62, 1977.
  • CAÑAS, J.: Oriol: Les Ventoses. Saifores: Fundació Àngels Garriga de Mata, 2002.
  • CARRERAS, C. [et al.]: Organització d'una biblioteca escolar, popular o infantil. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1981.
  • CORREIG, M.: Fonologia aplicada: Primers passos en l'aprenentatge de la llengua escrita. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1985.
  • DARDER VIDAL, P.: El funcionament de l'escola privada a Catalunya. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1987.
  • COTS i MUNER, J.: La Declaració Universal dels Drets de l'Infant. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1979.
  • DÍAZ-PLAJA, A.: La biblioteca a l'escola. Barcelona: Nova Terra, 1970.
  • DOMÈNECH DOMÈNECH, S. : Manuel Ainaud i la tasca pedagògica a l'Ajuntament de Barcelona. Barcelona: PAM, 1995.
  • DRISCOLL, G. P.: L'estudi del comportament dels infants. Barcelona: Nova Terra, 1968.
  • FARRÓ, D.: Constructors i picapedrers de l'època romànica. Barcelona: Blume, 1981.
  • FRÖEBEL, F.: L'educació de l'home i el jardí d'infants. Vic: Eumo, 1989.
  • GONZÁLEZ-AGAPITO, J.: Rosa Sensat i Vilà, fer de la vida escola. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1989.
  • GRAELLS, G. J.: L'Institut del Teatre, 1913-1988: Història gràfica. Barcelona: Institut del Teatre / Diputació, 1990.
  • JUBERT GRUART, J.; NAVARRO ALZAMORA, J.: El primer any de vida: Desenvolupament i aprenentatge. 1: De l'ameba al nadó. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1987.
  • LÓPEZ DEL CASTILLO, L.: Llengua estàndard i nivells de llenguatge. Barcelona: Laia, 1976.
  • MAKARENKO, A.: La educación infantil. Madrid: Nuestra Cultura, 1978.
  • Els mestres de Catalunya. Barcelona: Nova Terra, 1974.
  • MOYA, B.: Petita epopeia dels vilanovins. Barcelona: El Cep i la Nansa, 1983.
  • MUNÉS, J.: Els primers 15 anys de Rosa Sensat. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1981.
  • NEILL, A. S.: Hijos en libertad. Barcelona: Gedisa, 1976.
  • ÒDENA, P.: L'educació musical a la llar d'infants. Barcelona: Onda, 1979.
  • ÒDENA, P.; FIGUERAS, P.: L'educació musical a la llar d'infants. Barcelona: Onda, 1988.
  • PAGÈS, J. [et al.]: L'educació cívica a l'escola: De 5 a 14 anys: Recursos per als mestres. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1981.
  • RENAU MANEN, M. D.: Els inicis del llenguatge en l'infant. Barcelona: Rosa Sensat / Edicions 62, 1980.
  • SÁNCHEZ DE ENCISO, J.: Los mejores años: Peripecia vital y profesional de un profesor de BUP en la experimentación de la Reforma. Barcelona: Octaedro / Rosa Sensat, 2003.
  • SAVATER, F.: Ètica per al meu fill. Barcelona: Ariel, 1995.
  • SENSAT, R.: Les ciències a la vida de la llar. Barcelona: Altafulla, 1998.
  • SERRA ESTRUCH, J.: Cinema formatiu. Barcelona: Nova Terra, 1969.
  • "Cavall Fort", una experiència concreta. Barcelona: Nova Terra, 1967.
  • VIMORT, J.: Els joves i la llibertat. Barcelona: PAM, 1973.
  • L'ensenyament. Barcelona: La Llar del Llibre, 1985.
  • Joaquim Carbó: Setanta anys, un centenar de títols, un milió d'exemplars. Barcelona: Barcanova, 2002.