Parlem amb Jordi Vila-Abadal
El 8 d’abril de 1926 neix Jordi Vila-Abadal. Compromès amb el país i amb la justícia social, ha tingut un paper capdavanter en entitats civils i ha escrit diversos llibres. Per celebrar el seu centenari, ha estat entrevistat al pòdcast de l’Associació per Mireia Sopena, membre de la junta de l’AELC.
Escolta l’episodi a Ivoox o a Spotify (33 minuts)
L’escriptor ressegueix moments de la seva trajectòria vital, des de l’educació fins a la maduresa literària, sense deixar de banda l’afany de renovació i modernitat que el caracteritzen.
Jordi Vila-Abadal i Vilaplana (Barcelona, 1926) estudia psiquiatria i exerceix de treballador social. Durant més de vint anys, és monjo de Montserrat (1946-1965) i de Sant Miquel de Cuixà (1965-1968). Després de decidir secularitzar-se, el 1979, funda un centre pioner per a toxicomanies no alcohòliques i més tard l’associació Acollida i Acció Terapèutica (ATT), encara activa. Ha publicat, entre altres, els assajos Per què es droguen els joves? (1988), La joventut, entre l'encant i el desencant (1993), les biografies El doctor Lluís Vila d’Abadal i el seu temps (1990) i L’abat d'un poble, Aureli M. Escarré (1998) i la trilogia Cartes al cel (2004), Noves cartes al cel (2006) i Cartes que no lliguen (2009). El seu darrer llibre és De l’ésser humà i la natura. Reflexions d’un agnòstic (2022). És soci d’honor de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC).
Per conèixer més l’autor, es pot veure l’entrevista en vídeo que l’Associació li ha dedicat al projecte "Lletres i Memòria".
Parlem de literatura?
És el pòdcast de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana. Està disponible a Ivoox i també a Spotify. Consulta la pàgina del programa amb l'històric d'episodis.
Fotografia: © AELC