└ngels Moreno
Associaciˇ d'Escriptors en Llengua Catalana
Comentaris d'obra

3. Malson

"Malson Ús una part de la cr˛nica negra. A la manera de Hitchcock, └ngels Moreno ha escrit una novelĚla amb una estructura eminentment cinematogrÓfica on el suspens Ús l'ingredient principal [...]. El que continua, inclosa la inquietant mirada de Salima, la nÚta de ValeriÓ, forma part del misteri que els lectors podran descobrir [...] per a mostrar-nos les passions mÚs baixes d'uns personatges en aparenša domŔstics".

(Begonya Soler. L'Illa, hivern 2000)

* * *

"Malson Ús una narraciˇ inquietant. Des dels principi intu´m que alguna cosa no va bÚ amb Irene, una dona que ha passat la cinquantena i s'acaba de casar per segona vegada [...] La primera de les tres parts del llibre Ús una joia: en acabar les setanta pÓgines ens hem vist sobtadament immersos en una realitat versemblant per˛ hostil, amb un munt de personatges focalitzats des d'una primera persona protagonista de ment l˙cida, perspicaš, per˛ alhora angoixada per les coses que anem descobrint a una velocitat molt encertada i sense vessaments oceÓnics de llÓgrimes".

(Joan Manuel Matoses. CarÓcters, abril 2001)

* * *

"Irene Ús un personatge que trenca l'estereotip d'esposa i mare mÚs o menys (in)satisfeta amb els quefers de mestressa de casa; Ús adulta, madura, independent i molt bÚ pot representar un tipus de dona actual. [...] La novelĚla tÚ dues parts -tres, per˛ la tercera sˇn les nou pÓgines del desenllaš- diferenciades pel punt de vista: una primera persona minuciosa que descriu l'interior d'Irene, la protagonista, i una narraciˇ en tercera persona. └ngels Moreno explica aquest recurs de la manera segŘent: "el canvi de veu em proporcionava una certa distÓncia, em permetia que la protagonista no estiguera tan endinsada com en la primera part en all˛ que li estava succeint, em calia allunyar un poc el personatge de les coses".

(Arantxa Bea. L'Illa, primavera 2001)

* * *

"Jo vaig emprar tres sessions de lectura reposada perquŔ anava cercant, a mÚs de la trama argumental, paraules, frases o parÓgrafs que m'acostaren a les etapes de creaciˇ i vaig trobar trossos d'inestimable valor literari".

(Joan Climent. Levante-EMV, 3 de maig de 2001)





--------------------



Coberta del llibre Malson.