Comunicat sobre el darrer Premi Enric Valor de Novel·la

Des de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana (AELC) volem mostrar el nostre suport a l'escriptor Jovi Lozano-Seser, últim guardonat del Premi Enric Valor de Novel·la en valencià, convocat per la Diputació d'Alacant, per la seva decisió de no assistir a l'acte de lliurament d'aquest premi.

Així mateix, també volem compartir la nostra més profunda preocupació davant de l'actual política d'invisibilització d'aquest guardó, del qual, tot i haver-se'n comunicat el nom del guanyador a la premsa el passat mes de juny, no se n'ha celebrat cap acte oficial de lliurament, sinó que es pretenia lliurar d'una manera privada entre una representant institucional i l'autor.

Instem la Diputació d'Alacant a honorar la memòria i el llegat de l'escriptor i gramàtic Enric Valor, soci d'honor i antic vicepresident de la nostra entitat, i a donar la visibilitat i el reconeixement institucional i simbòlic que pertoquen a aquest premi, al premiat i a la literatura escrita en la nostra llengua.

Junta Directiva de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana