Autors i Autores

Víctor Gayà

Coberta del llibre Petit patit país.
Coberta del llibre Com la sequera.
Coberta del llibre Porta trencada.

Obra poètica

Petit patit país

Si una sensació recorre aquests versos, aquesta és la de desintegració, de pèrdua d’espai, de consistència física, de realitat mental assetjada a preguntes que fan cada cop més difícil d’expressar l’entitat quan el que identifica es disgrega, i el discurs moral no basta a sostenir-ho tot contra el magma invasor i inabastable del discurs polític, el gran camuflador de la tenebra.

(Anton M. Espadaler. El País. Quadern, 13 de juliol de 2000)
 

* * *


Com la sequera

Amb la publicació de Com la sequera, Gayà ha assolit una gran excel·lència […]. El llibre és intel·ligent i subtil perquè planteja de manera directa i abrupta el tema de la pròpia mort del poeta per parlar-nos, en definitiva, de la vida i no de la seva fi o extinció.

(Sam Abrams. Avui. Cultura, 11 de gener de 2006)


* * *


Porta trencada

Escriu amb les paraules enceses per l’experiència, per la saviesa de l’home que analitza, que desgrana, que arriba al moll dels significats, i s’adona que la felicitat, diguem-li èxit, no és possible sense la renúncia, si de cas arriba a través del deseiximent, la negació i el fracàs.

(Antònia Vicens. Caràcters, núm. 56, estiu 2011)


* * *


Rèquiem

El Rèquiem de Víctor Gayà pone palabras a este viaje que él vive como un encuentro. La paz desmaterializados al fin, libres de las guerras que son la vida. Y Mercè Pons pone notas a este tránsito que es un océano. Uno y otra sintonizados en un registro donde apenas aparece la agitación, en un discurso minimalista donde cada elemento es un hallazgo.

(Emilio Gené. Última Hora, 15 de març de 2018)


* * *


Retorn a l’obert

El poeta imposa una veu molt propera a la del filòsof i va desgranant un diàleg intens i profund. La paraula, la identitat personal i col·lectiva, la certesa enfront dels dubtes, la sentència propera a l’aforisme, el mite acarat a la realitat multifactorial, l’estranyesa i la singularitat, la ràbia davant la ignorància... flueixen entre aquests versos ben apamats i harmònics.

(Pere Joan Martorell. Última Hora, 22 de març de 2020)