Autors i Autores

Carles Batlle

Articles més destacats sobre l’obra de Carles Batlle

  • AZNAR, Manolo: “El somni d’anar nord enllà o les immigrants magribines en el teatre català actual”, dins I Simposi Internacional sobre Teatre català contemporani. De la transició a l’actualitat. Barcelona: Institut del Teatre, 2005, p. 129-176.

  • BELBEL, Sergi: “Carles Batlle, théoricien et dramaturge”, dins Tentation. París: Éditions théâtrales, 2004, p. 7-10.

  • BELBEL, Sergi. “Batlle / Monroe / Lamarr / Juxtaposicions / Natura viva”, dins Carles Batlle: Still Life (Monroe/Lamarr), Tarragona: Arola, 2020, p.7-21. En línia

  • BENET i JORNET, Josep M.: “Pròleg”, dins Combat. València: Tres i Quatre, 1999, p. 7-17.

  • CARNEVALI, Davide. “A qui no li agrada una bona història?”, dins Carles Batlle: El drama intempestiu. Per una escriptura dramàtica contemporània, Barcelona, Angle / Institut del Teatre, 2020. En línia

  • CASTELLS, Joan: “Introducció”, dins Sara i Eleonora. Alzira: Bromera, 1997, p. 9-32.

  • CORRAL, Anna: “Zoom de Carles Batlle, un teatro de gran espesor poético”, Gestos. Teoría y práctica del teatro hispano (Califòrnia, EUA), any 27, núm. 54, novembre de 2012.

  • CORRONS, Fabrice: “De la mère empêchée au spectateur empêché: Suite de Carles Batlle”, Colloque international “Les mères empêchées dans la littérature espagnole contemporaine”, Laboratoire Arc-Atlantique, Université de Pau et des Pays de l’Adour, 19-21 octobre 2006. Publicat a Mékouar-Hertzberg, Nadia (ed.): Nouvelles figures maternelles dans la littérature espagnole contemporaine, Les ‘mères empêchées’. París: L’Harmattan, 2009, p. 261-277.

  • CORRONS, Fabrice: “Del travestir teatral a la escritura mestiza en la obra de Carles Batlle”, 3ème colloque-rencontres internationales Le créateur et sa critique 3. Manipuler et travestir, laboratoire Laboratoire L.CE., Université Lumière Lyon 2, 18-20 mars 2010. (Article en premsa, dins Merlo, Philippe (ed.): Le créateur et sa critique. Tome 3: Manipuler et travestir. Saint-Etienne: Presses Universitaires de Saint-Etienne)

  • CORRONS, Fabrice: “Bien plus qu’un intertexte… Analyse du dispositif de la bande dessinée dans l’œuvre théâtrale de Carles Batlle”, colloque international Bande-dessinée, animation, spectacle vivant: remediation, Université Lumière Lyon 2, 8-9 avril 2011.

  • CRASTES, Fabienne: “Pulsión rapsódica y mestizaje cultural: una visión de Europa en Trànsits de Carles Batlle”, dins VII Coloquio Internacional de Teatro Latinoamericano LATINOAMÉRICA Y EUROPA: MIRADAS CRUZADAS EN EL TEATRO CONTEMPORÁNEO, Elx, novembre 2013.

  • CRASTES, Fabienne: “La configurations archipélique dans l’univers dramatique de Carles Batlle. Une dramaturgie du métissage”, Laboratoire LISA, Universitat de Còrsega, 2015.

  • DE PANGE, Jean: “Une rencontre nécessaire. Tentation, de Carles Batlle, traduït du catalan par Isabelle Bres, 2006”, Aparté, le billet des ami·e·s des éditions Théâtrales, núm. 9, 31 de maig del 2020, p. 3-4. En línia

  • DUPREY, Jennifer: “La escenificación del mestizaje: Temptació de Carles Batlle", Gestos, núm. 45, novembre 2008, p. 1-27.

  • DUPREY, Jennifer: “Temptació: between the logic of identity ans contamination”, dins The Aesthetics of the Ephemeral. Nova York: State University of New York Press, 2014.

  • FELDMAN, Sharon: “Catalunya Invisible: Contemporary Theatre in Barcelona”, special cluster: Barcelona. Ed. Brad Epps. Arizona Journal of Hispanic Cultural Studies 6, 2002, p. 269-87.

  • FELDMAN, Sharon: “Tornar a casa”, pròleg a Oasi. Barcelona: Edicions 62, 2003, p. 7-19.

  • FELDMAN, Sharon: “Imagining Europe: Carles Batlle’s Combat: Landscape in the Aftermath”, preface to Catalan play by Carles Batlle. Trans. Sharon G. Feldman, with Pere Bramon and Neil Charlton. PAJ: A Journal of Performance and Art (MIT Press) 27.1, gener, 2005, p. 61-64.

  • FELDMAN, Sharon: Partial reprint (in Spanish). “Catalunya invisible: La dramaturgia contemporánea barcelonesa”, Bases metodolóxicas para unha historia comparada das literaturas da peninsula ibérica. Ed. Anxo Abuín González and Anxo Tarrío Varela. Santiago de Compostela: Universidade de Santiago de Compostela, 2005. 401-21.

  • FELDMAN, Sharon: “Els paisatges del teatre català contemporani: de Benet i Jornet a Cunillé”, I Simposi Internacional sobre teatre català contemporani: De la transició a l’actualitat. Barcelona: Institut del Teatre de la Diputació de Barcelona, 2006, p. 55-69.

  • FELDMAN, Sharon: “Els paisatges europeus de Carles Batlle”, postfaci a Trànsits. Catalan play by Carles Batlle. Tarragona: Arola, 2007, p. 135-41.

  • FELDMAN, Sharon: “Carles Batlles europaïsche Landschaften”, postfaci a Transit. Gifkendorf: Merlin Verlag, 2007, p. 109-33.

  • FELDMAN, Sharon: “The Sala Beckett and the Zero Degree of Theatricality: From Lluïsa Cunillé to Carles Batlle”, special issue: Catalan Theatre 1975-2006: Politics, Identity and Performance. Ed. Maria Delgado, David George, and Lourdes Orozco. Contemporary Theatre Review 17.3, agost, 2007, p. 370-84.

  • FELDMAN, Sharon: In the Eye of the Storm: Contemporary Theatre in Barcelona. Lewisburg, Pennsylvania: Bucknell University Press, forthcoming 2009. (Amb traducció catalana A l’ull de l’huracà. Teatre català contemporani. Barcelona: L’Avenç, 2011).

  • FOGUET, Francesc: “Una mirada parabòlica del present”, pròleg a Temptació. Barcelona: Proa, 2004, p. 7-20. En castellà a Madrid: SGAE, 2005, p. 13-20.

  • GALLÉN, Enric: “Pròleg”, dins Suite. Barcelona: Proa, 2001, p. 9-16.

  • GALLÉN, Enric: “Pròleg”, dins Zoom. Tarragona: Arola, 2010, p. 7-17.

  • GALLÉN, Enric: “Zoom (2012)”, Visat. Revista digital del PEN Català (Barcelona), octubre de 2012.

  • GALLÉN, Enric. “Pròleg”, dins Carles Batlle: Nòmades (o El Camell Blau), València: Tres i Quatre, 2020, p. 9-20. En línia

  • GIBERT, Miquel Maria: “Una katana al cor”, El Núvol, 13 de setembre de 2022. En línia

  • MATAMALA ELORZ, Roberto: “Suite. La obligatoriedad de un nuevo código”, Stichomythia, núm. 4, 2006.

  • MIRALLES, Esteve: “Carles Batlle s’estrena com a novel·lista amb Kàrvadan. Aventures trepidants a l’altra banda”, Núvol, el digital de cultura, 22 de novembre de 2012.

  • MIRÓ, Josep M. “Pròleg La galeria d’en Carles Batlle”, dins Carles Batlle (1995-2019), Tarragona: Arola Editors [Textos a part - Teatre reunit], 2020, p. 9-28. També aparegut, en una versió amb diferències, a Serra d’Or, núm. 725-726, maig - juny del 2020, p. 57-61. En línia

  • MONASTIER, Pierre: “Carles Batlle - La parole théâtrale en Catalogne est née de la chute du franquisme”, Le Mag. Profession Spectacle, 30 d’abril del 2019. En línia

  • RIERA, Pere: “L’illa de tots”, pròleg a Oblidar Barcelona. Barcelona: Arola Editors, 2009, p. 7-19. En castellà a Madrid: Primer acto, núm. 330, IV, 2009, p. 14-22.

  • SANCHIS, José: “Raconter et/ou ne pas raconter. La ‘tentation’ de Carles Batlle”, dins Tentation. Paris: Éditions théâtrales, 2001, p. 49-52. En castellà a Madrid: SGAE, 2005, p. 7-12.

  • SANCHIS SINISTERRA, José. “A vueltas con el teatro de texto”, dins Carles Batlle: El drama intempestiu. Per una escriptura dramàtica contemporània, Barcelona, Angle / Institut del Teatre, 2020. En línia

  • SIMÓ, Ramon: “Notes de direcció”, dins Combat. València: Tres i Quatre, 1999, p. 19-24.

  • TROPPER, Elisabeth: “Das neue Europa und seine Nicht(s)-Orte. Gekreutze Perspektiven in Theatertexten von David Grieg, Andrsej Stasiuk und Carles Batlle i Jordà”, dins Regard croisés sur l’Europe et les voisins européens. Lille: Université de Lille 3, Germanica, núm. 56, 2015, p. 95-110.